Każda osoba dbająca o swoją sylwetkę wie, jak istotne są treningi i zrównoważenie posiłków przed i po ich zrobieniu

Rozpoczynanie każdego kolejnego dnia z uśmiechem na twarzy oznacza, że jesteśmy na jak najlepszej drodze, aby odnieść sukces. Realizacja celów związanych z osiągnięciem szczupłej sylwetki może być łatwiejsza niż nam się wydaje. Czas płynie bardzo szybko, stąd też jeśli już dziś postanowimy zrzucić zbędne kilogramy już wkrótce może okazać się, że naprawdę zrobiliśmy to. Nie wystarczą jednak same chęci. Oczywiście na spełnienie marzeń musowo zapracować. Oprócz silnej woli i odpowiedniego poziomu motywacji przyda nam się także spora dawka wiedzy dotycząca tego, jak budować na nowo własne ciało, by wyglądało jak lepiej.

fitness model

Źródło: pixabay

Na wstępie dobrze jest skupić się na tym, co do poprawy mamy jak najszybciej. Planowanie okrutnie wykańczających treningów nie jest sensowne, ponieważ na samym starcie powinniśmy pomyśleć raczej o tym, by systematycznie zyskiwać na formie i podwyższać sobie poprzeczkę. Za bardzo wygórowane oczekiwania względem samego siebie mogą odebrać nam chęć do działania i sprawić, że zamiast walczyć dalej, zwyczajnie zrezygnujemy. Najlepszym rozwiązaniem będzie spojrzenie zdroworozsądkowe, które zakłada, że wszystko jest możliwe, ale nie zawsze natychmiast. Oglądając zdjęcia wysportowanych osób możemy sądzić, że nigdy nie uda nam się osiągnąć takich rezultatów, aczkolwiek to trening czyni mistrza – tutaj dowiesz się więcej.

zdrowe śniadanie

Autor: Arya Ziai
Źródło: http://www.flickr.com

Podstawą do sukcesu jest więc zrównoważona dieta i trening właściwie dopasowany do naszych możliwości zdrowotnych.Jeśli zależy nam na tym, by wykonywane ćwiczenia fizyczne przynosiły naprawdę widoczne rezultaty, to z miejsca skoncentrujmy się na tym, by dobrać do nich odpowiednie posiłki. Dieta przed i po treningu powinna być bowiem solidnie przemyślana. Z jakiego powodu? Naukowcy już dawno dowiedli, że poszczególne składniki odżywcze mają ważny wpływ na nasz organizm i ich należyte dostarczenie może pozytywnie, lub też źle wpływać na rezultaty ćwiczeń. Jeśli przed treningiem będziemy pamiętać, aby nasz posiłek był bogaty w węglowodany, to na pewno w trakcie pracy na siłowni pozyskamy energię do działania. Co jakiś czas trzeba jednak patrzeć na zegarek, gdyż na dwie godziny przed ćwiczeniami już nic nie powinno się jeść.