Dieta kobiet ciężarnych – jak sprawić, by była nie tylko najzdrowsza, ale również smakowała dobrze

Oczekiwanie na ukochane dziecko umie być czasami wysoce niebanalnym i pełnym wyzwań, które mimo to są do sprostania. Współcześnie obraz wymagań, które powinna spełniać kobieta w ciąży jest odrobinę przesadzony – wbrew danym mitom rozwijającemu się płodowi w rzadkich przypadkach sprzyja nieustanne przebywanie w domu, słuchanie muzyki klasycznej czy rozwiązywanie krzyżówek.

Kobieta w zaawansowanej ciąży

Autor: mariadelajuana
Źródło: http://www.flickr.com
Tego rodzaju czynności świadczą tylko o możliwej wiedzy albo inteligencji matki i ojca. To, co najistotniejsze w trakcie odpowiedniego rozwijania się dziecka to dobra kondycja fizyczna i kondycja kobiety w ciąży, jej samopoczucie, usunięcie alkoholu oraz następnych używek i prawidłowy jadłospis. Współcześnie jest wysoce ogrom szans i dieta pań w ciąży może być też wegetariańska, o ile sprawnie się ją zaplanuje. Poniżej można znaleźć trochę użytecznych wskazówek, które mogą o wiele uprościć życie każdej kobiecie w ciąży.

Przede wszystkim zdecydowanie dobrze wiedzieć, że wbrew pozorom nie trzeba wówczas jeść dwa razy więcej, niż na ogół – według dietetyków należy jeść więcej pokarmu, ale konieczne minimum to podczas pierwszego trymestru tylko ok. 360 g – tyle, co średniej wielkości śniadanie. Natomiast jest faktem, że dane panie w ciąży posiadają nieregularny bądź zwiększony apetyt, lecz jeśli takie zjawisko nie zachodzi, nie powinno się wmuszać w siebie wielkich ilości jedzenia (-> sprawdź). Dieta kobiety w ciąży – w porównaniu z tradycyjną dietą – musi obfitować w kwas foliowy, wapń, żelazo , jak również najróżniejsze witaminy. Z tego powodu w takim czasie specjalnie nieocenione jest spożywanie dużej ilości warzyw – to one zawierają znaczne ilości kwasu foliowego, przykładowo do dobrych jego źródeł należą brokuły, kapusta włoska, szpinak oraz rośliny strączkowe. Najlepiej, aby spożywać więcej kwasu foliowego nawet przed ciążą, bardzo wskazane jest też suplementowanie. Z kolei kwasy omega-3 są w sporej ilości w tłustych rybach , a także w oleju lnianym; dużej ilości lekarzy też zaleca dodatkową suplementację. Trzeba pamiętać, że olej lniany to źródło znacznie cenne, ale należy go przechowywać w odpowiednich warunkach – zawsze w lodówce.

Żelazo da się pobierać z znacznie dużej ilości źródeł, nie jedynie z czerwonego mięsa – współcześnie równie ważne, jak spożywanie żelaza, jest jego wchłanianie, które umie być znacznie większe, jeśli jest spożywane go przy tym z produktami zawierającymi wit. C. Dlatego też dietetycy zalecają przykładowo herbatę z pokrzyw – zawiera obie substancje. Ponadto dobrym źródłem żelaza jest cieciorka, fasola, zielone warzywa i otrębach. Dieta kobiety w ciąży może być dzięki temu znacznie smaczna.
Źródło: https://ekoj.pl/